se sídlem Jablonecká 1379, Smržovka, 468 51, IČO 25022229 zapsané v OR vedeným KS v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 12444 pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese https://www.multiplast.cz


1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

 1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti TITAN - Multiplast s.r.o., se sídlem Jablonecká 1379, 468 51 Smržovka, identifikační číslo: 25022229, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským obchodním soudem v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 12444 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě jakéhokoliv smluvního vztahu uzavíraného mezi prodávajícím a kupujícím (dále jen „kupující“).

1.2 Smlouvou se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí jakýkoliv smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím ať již realizovaný na základě vzájemně uzavřené smlouvy, nebo akceptace objednávky kupujícího (dále jen „kupní smlouva“) a to nehledě na to, zda k uzavření kupní smlouvy došlo napřímo mezi prodávajícím a kupujícím nebo prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího, který je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese multiplast.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).

1.3 Kupujícím se podle těchto obchodních podmínek rozumí:

(a) spotřebitel, tedy každá fyzická osoba, která uzavírá s prodávajícím kupní smlouvu mimo rámec výkonu své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání (dále též jen „spotřebitel“);

(b) podnikatel, tedy každá osoba, ať fyzická nebo právnická nebo jiné společenství nadané právní subjektivitou, která uzavírá s prodávajícím kupní smlouvu v rámci výkonu své obchodní, výrobní nebo obdobné činnosti či při samostatném výkonu svého povolání, ať jsou označeni přímo jako odběratel nebo jako objednatel, kupující či jinak. V případě, že kupující vyplní v objednávce nebo při založení uživatelského účtu v rámci webové stránky, své IČO nebo DIČ, projevuje tím svoji vůli vstoupit do smluvního vztahu s prodávajícím jako podnikatel.

1.4 Tyto obchodní podmínky se dále vztahují na úpravu práv a povinností při vzniku kupní smlouvy a přijetí návrhu na uzavření kupní smlouvy a na úpravu práv a povinností kupujícího a prodávajícího z uzavřené kupní smlouvy.

1.5 Jakékoliv obchodní anebo jiné podmínky kupujícího při dodávkách zboží, nebo poskytování služeb a plnění se pro smluvní vztahy s prodávajícím nepoužijí, pokud nebylo mezi smluvními stranami výslovně písemně dohodnuto jinak. Žádné jiné podmínky ani dohody, které by měly modifikovat či měnit termíny, rozsah, podmínky či specifikace kupní smlouvy nebo obchodních podmínek, nebudou závazné, pokud nebyly písemně potvrzeny prodávajícím.

1.6 Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.7 Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

1.8 Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

1.9 Práva a povinnosti z uzavřené kupní Smlouvy se dále řídí:

(a) těmito obchodními podmínkami,

(b)zásadami ochrany osobních údajů,

(c) právními předpisy platnými a účinnými v České republice

2. UŽIVATELSKÝ ÚČET

2.1 Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce je kupujícímu zřízeno uživatelského rozhraní, do kterého může kupující přistupovat. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

2.2 Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

2.3 Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.

2.4 Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

2.5 Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 24 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek). Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

3.1 Uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím je možné prostřednictvím písemné smlouvy a dále pak formou akceptace nabídky prodávajícího kupujícím nebo (webové) objednávky kupujícího prodávajícím.

3.2 Smlouva může být uzavřena písemně, nebo prostředky komunikace na dálku, a to formou emailové komunikace osob oprávněných jednat za smluvní strany nebo též prostřednictvím webového rozhraní obchodu.

3.3 Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

3.4 Smlouva je uzavřena:

(a) podpisem obou smluvních stran, jedná-li se o písemnou formu smlouvy,

(b) písemnou akceptací (potvrzením) nabídky prodávajícího ve lhůtě platnosti nabídky,

(c) písemnou akceptací (potvrzením) (webové) objednávky kupujícího,

(d) uhrazením zálohové platby ze strany kupujícího,

3.5 Písemným potvrzením akceptace nabídky prodávajícího nebo (webové) objednávky kupujícího se rozumí též akceptace provedená ve formě prostého emailu zaslaného kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího, elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v (webové) objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).

3.6 Odesláním (webové) objednávky vyjadřuje kupující souhlas s těmito obchodními podmínkami.

3.7 Prodávající není povinen (webovou) objednávku přijmout a uzavřít kupní smlouvu. Nepřijatá (webová) objednávka není pro prodávajícího závazná.

3.8 Prodávající je oprávněn ověřit si (webovou) objednávku v případě pochybností o pravosti a vážnosti (webové) objednávky. Neověřenou (webovou) objednávku může prodávající odmítnout. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

3.9 Prodávající je oprávněn nabídku odvolat či změnit kdykoli před jejím potvrzením kupujícím.

3.10 V případě, že nedojde ze strany prodávajícího k písemné akceptaci (webové) objednávky kupujícího, a přesto dojde k jakémukoliv plnění ze strany prodávajícího v souladu s učiněnou (webovou) objednávkou a zároveň k přijetí tohoto plnění kupujícím, bude se objednávka považovat za odsouhlasenou oběma smluvními stranami, a to ke dni uskutečnění (přijetí) příslušného plnění. Akceptováním, resp. uskutečněním příslušného plnění, vzniká kupní smlouva, jejíž podmínky jsou stanovené objednávkou a obchodními podmínkami.

3.11 Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce.

3.12 Nabídka prodávajícího je platná, pokud v ní není uvedeno jinak, po dobu 5 dnů ode dne jejího doručení kupujícímu. Akceptace nabídky prodávajícího musí být prodávajícímu doručena v uvedené lhůtě, jinak kupní smlouva nebude uzavřena.

3.13 Písemná oznámení jsou doručována na elektronickou adresu kupujícího uvedenou v (webové) objednávce a pro splnění písemné formy stačí forma prostého e-mailu.

4. NÁKUP NA WEBOVÉ STRÁNCE

4.1 Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

4.2 Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

4.3 Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. V případě, kdy prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně kupujícího zaplacení minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené ve webovém rozhraní obchodu. V případě, kdy dojde k částečnému odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení od smlouvy kupujícím, nedosahuje minimální výše, jež je potřebná pro vznik práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty, právo kupujícího na dopravu zboží zdarma zaniká a kupující je povinen dopravu zboží prodávajícímu uhradit.

4.4 Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

(a) objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),

(b) způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a

(c) informace o nákladech spojených s dodáním zboží (pro účely těchto obchodních podmínek jen jako „webová objednávka“).

4.5 Před odesláním webové objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do webové objednávky. Webovou objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „objednávka zavazující k platbě“.

5. TERMÍN PLNĚNÍ

5.1 Doba dodání zboží je závislá na dostupnosti a na zvoleném způsobu dopravy a platby.

5.2 Doba dodání zboží externím dopravcem či poskytovatelem zasílacích služeb je mimo sféru vlivu prodávajícího a prodávající neodpovídá za prodlení způsobená dopravci či poskytovateli zasílacích služeb.

5.3 Kupující je povinen převzít předmět plnění před termínem sjednaným v kupní smlouvě.

5.4 Zboží ze skladových zásob prodávající expeduje bez zbytečného odkladu po akceptaci (webové) objednávky, má-li být zboží doručováno na dobírku nebo bylo-li již uhrazeno. Má-li být zboží kupujícím zaplaceno bezhotovostně, expeduje je prodávající bez zbytečného odkladu po přijetí platby za objednané zboží, případně po vystavení daňového dokladu byla-li sjednána možnost uhradit kupní cenu bezhotovostně po dodání zboží.

5.5 Zboží, které prodávající nemá k dispozici ve skladových zásobách, expeduje bez zbytečného odkladu poté, co mu bude doručeno, přičemž o datu předpokládané expedice kupujícího vyrozumí.

5.6 Prodávající je oprávněn oznámený termín dodání nebo expedice zboží změnit.

6. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

6.1 Ceny zboží se řídí platnými aktuálními ceníky prodávajícího. Ceny jsou uváděny v českých korunách bez DPH a nejsou v nich zakalkulovány vedlejší náklady prodávajícího (doprava, balné atp.). Prodávající si vyhrazuje právo na změnu cen bez předchozího upozornění. Cena zboží uvedená na webové stránce je informativního charakteru.

6.2 Cena zboží uvedená na webové stránce obsahuje DPH a další případné poplatky stanovené zákonem.

6.3 V případě akceptace (webové) objednávky ze strany prodávajícího je kupní cena uvedená u zboží v této akceptaci (webové) objednávky závazná.

6.4 Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

(a) v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese Jablonecká 1379, Smržovka 468 41;

(b) v hotovosti při zaslání na dobírku při převzetí zboží,

(c) bezhotovostně převodem na účet prodávajícího uvedený na faktuře (dále jen „účet prodávajícího“);

(d) bezhotovostně prostřednictvím platebního systému;

(e) bezhotovostně platební kartou;

(f) v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru ve výdejně zásilek;

(g) prostřednictvím úvěru poskytnutého třetí osobou.

6.5 Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

6.6 Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 6.9 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.

6.7 V případě platby v hotovosti, na dobírku či ve výdejně zásilek je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy Prodávající může po vzájemné dohodě umožnit podnikateli uhradit kupní cenu bezhotovostně po dodání zboží převodem na bankovní účet prodávajícího na základě daňového dokladu – faktury. Splatnost faktur se sjednává 14 dnů. Pokud úhrada faktury nebude v této lhůtě provedena, kupující je povinen uhradit prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení. Kupující uděluje v případě prodlení s úhradou závazku prodávajícímu nezrušitelný souhlas k odprodeji pohledávky vč. příslušenství třetí osobě.

6.8 V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího. Veškeré bankovní výlohy a poplatky banky kupujícího spojené s platbami kupujícího prodávajícímu si nese kupující.

6.9 Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.8), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

6.10 Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

6.11 Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající TITAN - Multiplast s.r.o. plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.

6.12 Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

6.13 Kupující souhlasí se zasíláním zálohových a daňových dokladů v elektronické podobě ve formátu pdf na e-mailovou adresu, ze které byla (webová) objednávka odeslána.

6.14 V případě, že na straně prodávajícího došlo ke zcela zjevné technické chybě při uvedení ceny zboží na webové stránce nebo v průběhu uzavírání kupní smlouvy, jedná se o zdánlivé právní jednání a prodávající nemá povinnost objednané zboží kupujícímu dodat za tuto zcela zjevně chybnou cenu pro zdánlivost právního jednání, eventuálně pro omyl.

6.15 K ceně zboží je prodávající oprávněn účtovat též cenu doručení zboží a nákladů na platbu za dobírku. V případě, že zboží bude expedováno ve více zásilkách, je prodávající oprávněn účtovat poštovné za každou takto odeslanou zásilku.

6.16 Cena za zboží se považuje za uhrazenou okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.

6.17 Pokud kupující neuhradí cenu v době splatnosti, má prodávající právo odstoupit od Smlouvy.

6.18 V případě prodlení podnikatele s úhradou ceny za zboží je prodávající rovněž oprávněn pozastavit jakékoliv dohodnuté dodávky zboží, a to až do okamžiku úhrady všech splatných dluhů kupujícího.

7. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

7.1 Kupující, který je spotřebitelem, je oprávněn i bez udání důvodu od uzavřené kupní smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží; byla-li dodávka zboží rozdělena do více částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky.

7.2 Odstoupení musí být učiněno v písemné formě.

7.3 Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, který je veřejně k dispozici ke stažení na adrese zde. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího společně s vráceným zbožím, či na adresu elektronické pošty prodávajícího reklamace@titan-multiplast.cz.

7.4 Spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze a o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. To platí zejména v případě přířezů z plastových desek menších, než standardních formátech u plných desek 2050 x 3050 mm nebo u dutinkových desek 2100 x 6000 mm.

7.5 V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 7.1. obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být spotřebitelem prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, nese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

7.6 Spotřebitel je povinen zabalit vrácené zboží tak, aby nedošlo k jeho znečištění či poškození.

7.7 V případě odstoupení od kupní smlouvy je spotřebitel povinen vrátit prodávajícímu zboží čisté, bez jakýchkoliv známek použití či úprav a v originálním balení. V jiném případě má prodávající nárok na náhradu za snížení hodnoty zboží. Spotřebitel odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.

7.8 V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 7.1. obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od spotřebitele do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od spotřebitele přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté spotřebitelem již při vrácení zboží spotřebitelem či jiným způsobem, pokud s tím spotřebitel bude souhlasit a nevzniknou tím spotřebiteli další náklady. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

7.9 Prodávající vedle kupní ceny poskytne spotřebiteli náklady na dodání vráceného zboží odpovídající nejlevnějšímu způsobu dodání zboží, které prodávající nabízí.

7.10 Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

7.11 V případech, kdy má spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží spotřebitelem. V takovém případě vrátí prodávající spotřebiteli kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.

7.12 Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené se spotřebitelem vedle případů stanovených obecně závaznými právními předpisy, pokud:

(a) neobdrží od spotřebitele kupní cenu ve lhůtě splatnosti,

(b) spotřebitel zboží nepřevezme,

(c) není-li plnění ze strany prodávajícího možné za původních podmínek dodat (především proto, že zboží se nevyrábí, dodavatel přestal zboží dodávat do České republiky apod.),

(d) plnění ze strany prodávajícího se stane objektivně nemožným nebo protiprávním.

7.13 Podnikatel je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s prodávajícím vedle případů stanovených obecně závaznými právními předpisy, pokud neobdrží objednané zboží déle než 90 dnů po dni sjednaném jako den dodání. Nebyl-li takový den sjednán, pak činí lhůta 90 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy.

7.14 Podnikatel není oprávněn odstoupit od kupní smlouvy týkající se objednaného zboží, které bylo ze strany prodávajícího dodáno řádně, včas a bez vad.

7.15 Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s podnikatelem vedle případů stanovených obecně závaznými právními předpisy:

(a) bez uvedení důvodu do doby, než na základě uzavřené smlouvy dojde k převzetí objednaného zboží ze strany podnikatele,

(b) neobdrží od podnikatele kupní cenu ve lhůtě splatnosti,

(c) podnikatel zboží nepřevezme,

(d) není-li plnění ze strany prodávajícího možné za původních podmínek dodat (především proto, že zboží se nevyrábí, dodavatel přestal zboží dodávat do České republiky apod.),

(e) plnění ze strany prodávajícího se stane objektivně nemožným nebo protiprávním.

7.16 O odstoupení od smlouvy je prodávající povinen bez zbytečného odkladu kupujícího informovat.

7.17 Na vrácení kupní ceny uhrazené podnikateli se přiměřeně použije ustanovení odst. 7.8 těchto obchodních podmínek.

7.18 Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

8. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ

8.1 V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

8.2 Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.

8.3 V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení a se skladováním.

8.4 Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží a další práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

8.5 Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.

8.6 Dostupnost zboží uvedená na webové stránce je pouze orientační.

8.7 Prodávající je oprávněn, nedohodne-li se s kupujícím jinak, dodat zboží uvedené v (webové) objednávce ve více zásilkách, a to s ohledem jak na velikost a možnosti přepravy zboží, tak dostupnost zboží u prodávajícího.

8.8 Konkrétní způsob dodání zboží volí kupující ve (webové) objednávce. Prodávající je oprávněn s ohledem na velikost zboží a možnosti přepravy zboží a jeho dostupnost v rámci akceptace (webové) objednávky podmínit dodání zboží odlišným způsobem než uvedeným v (webové) objednávce.

8.9 Součástí dodávky není instalace předmětu plnění.

8.10 Pokud kupující odmítne převzít zboží nebo zboží nepřevezme, nepovažuje se toto za nesplnění povinnosti prodávajícího dodat zboží dle uzavřené smlouvy.

8.11 Pokud kupující odmítne odebrat zboží upravené (naformátované) dle jeho požadavků, je povinen uhradit smluvní pokutu ve výši kupní ceny takové zboží (včetně ceny za formátování nebo jiné obrábění).

9. PODMÍNKY DODÁNÍ NESTANDARTNÍCH FORMÁTŮ

9.1 Materiál v podobě desek a profilů je kupujícímu dodáván ve standardních výrobních rozměrech nebo naformátován dle jeho požadavků specifikovaných v objednávce. Modul plochy desky pro stanovení prodejní ceny je závislý na typu materiálu:

Dutinkové polykarbonátové desky Plocha desky v m2 pro stanovení ceny
Pro šířkový formát (mm) 2100 modul 1050 nebo 2100
1200 modul 1200
Pro délkový formát (mm) 4000, 5000, 6000 a 7000 modul 500
Minimální délkový zbytek z celého formátu 6000 nebo 7000 mm je 1500 mm
Plné polykarbonátové a PET desky Plocha desky v m2 pro stanovení ceny
Pro šířkový formát (mm) 2050 modul 1050 nebo 2050
Pro délkový formát (mm) 3050 modul 1050
120 modul 1250
Plné akrylátové PMMA desky Plocha desky v m2 pro stanovení ceny
Pro šířkový formát (mm) 2050 modul 1050 nebo 2050
Pro délkový formát (mm) 3050 modul 1050

Výjimku tvoří zakázky, které byly vyrobeny na základě potvrzení objednávky kupujícího.

9.2 Formátování desek podléhá toleranci 'C' normy ČSN ISO 2768-1 mk.

10. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

10.1 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

10.2 Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:

(a) má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné

(b) se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,

(c)zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

(d)je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

(e) zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

10.3 Ustanovení čl. 10.2 obchodních podmínek se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.

10.4 Práva z odpovědnosti za vady zboží se uplatňují u prodávajícího. Je-li však v potvrzení vydaném prodávajícím ohledně rozsahu práv z odpovědnosti za vady (ve smyslu ustanovení § 2166 občanského zákoníku) uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba podle předchozí věty, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání prodávajícího. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené prodávajícím k provedení opravy.

10.5 Práva z odpovědnosti za vady zboží může kupující konkrétně uplatnit zejména osobně na adrese TITAN - Multiplast s.r.o., Jablonecká 1379, 468 51 Smržovka, telefonicky na čísle +420 488 588 470 či elektronickou poštou na adrese reklamace@titan-multiplast.cz, nebo reklamačním online formulářem.

10.6 Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.

10.7 Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v čl. 10.2 obchodních podmínek, může kupující požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.

10.8 Kdo má právo podle § 1923 občanského zákoníku, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.

10.9 Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího. Prodávající neodpovídá kupujícímu za přímé či nepřímé škody nebo ušlý zisk vzniklý nesprávným použitím zboží, nebo použitím vadného zboží. Prodávající neodpovídá kupujícímu za škody vzniklé na základě uzavřených kupních smluv s jinými osobami, zejména za škody následné nebo nepřímé.

10.10 Prodávající neodpovídá za vady zboží vzniklé v důsledku nevhodného používání, zejména vystavení zboží chemickým látkám, čisticím prostředkům, rozpouštědlům nebo jiným prostředkům, které mohou poškodit povrch či strukturu materiálu. Doporučený seznam vhodných prostředků pro čištění plastových desek je uveden v poradně na webových stránkách prodávajícího nebo přímo u jednotlivých produktů.

10.11 Prodávající neodpovídá za vady zboží vzniklé v důsledku nesprávného skladování, manipulace nebo používání zboží kupujícím. Zejména prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku dlouhodobého vystavení zboží povětrnostním vlivům, UV záření, vlhkosti nebo jiným podmínkám, které nejsou vhodné pro skladování a užívání zboží.

10.12 Zákazník je povinen zkontrolovat zboží při převzetí nebo bezodkladně po převzetí. Pokud tak neučiní, může to ovlivnit výsledek reklamačního řízení. Jedná se zejména o rozpory v množství a typu dodaného materiálu nebo zboží.

11. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

11.1 Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží. Nebezpečí škody na předmětu plnění přejde na kupujícího okamžikem fyzického převzetí předmětu plnění, případně dodání do místa plnění.

11.2 Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

11.3 Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy reklamace@titan-multiplast.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

11.4 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

11.5 Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

11.6 Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

11.7 Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

11.8 Kupující se zavazuje prodávajícímu neprodleně sdělit soudní opatření nebo jakékoliv zásahy třetí osoby, které se vztahují na jím dosud nezaplacené zboží. Kupující se zavazuje neprodleně oznámit prodávajícímu jeho vstup do likvidace, vyhlášení konkurzu na podnik nebo pokud by jeho živnostenské oprávnění nebo podnik, družstvo či společnost zanikly. Kupující se rovněž zavazuje neprodleně oznámit prodávajícímu jakékoliv změny, týkající se jeho platného účtu a bankovního spojení a vzniku platební neschopnosti. V případě vzniku platební neschopnosti stávají se pohledávky prodávajícího vůči kupujícímu ihned splatnými. Prodávající může v takovém případě žádat okamžité vrácení dosud nezaplaceného zboží. Takovéto navrácení zboží není odstoupením od smlouvy. Zásahy vyšší moci, jako např. zásahy státu, provozní, dopravní a energetické poruchy, stávky, výluky či další objektivní překážky na straně prodávajícího, jsou důvodem k odkladu plnění
smluvních povinností na straně prodávajícího po dobu a v rozsahu účinnosti zmíněných událostí. Totéž platí, i když uvedené události nastaly u subdodavatelů.

12. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

12.1 Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.

13. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES

13.1 Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či na telefonní číslo kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.

13.2 Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení kupujícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.

14. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

14.1 Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).

14.2 Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

14.3 Žádná ze smluvních stran nenese odpovědnost za nesplnění smluvních povinností v důsledku vyšší moci. Pro účely této smlouvy se za vyšší moc považují případy, které nejsou závislé na smluvních stranách a nemohou je ovlivnit. Pokud tato vyšší moc netrvá déle než tři (3) měsíce, prodlužuje se plnění závazků o dobu trvání této vyšší moci. V případě trvání vyšší moci déle než tři (3) měsíce, je nutné řešit vzniklou situaci vzájemnou dohodou mezi Kupujícím a Prodávajícím.

14.4 Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

14.5 Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

14.6 Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování: TITAN - Multiplast s.r.o. Jablonecká 1379, 468 51 Smržovka, adresa elektronické pošty info@titan-multiplast.cz , telefon 483 360 063.

Ve Smržovce dne 2.10.2025

 

Ing. Lukáš Horn
jednatel společnosti

 

Všeobecné obchodní podmínky v PDF formátu

Formulář pro odstoupení od smlouvy